2 min leestijd
Inspiring cities, Marketing
11 mei 2021 08:51
VAN CITYMARKETING NAAR BELEVING MET TECHNIEK
Je hebt vast wel eens gehoord dat het in de retail tegenwoordig niet meer draait om marketing, maar om klantbeleving. Dit geldt ook voor jouw stad. Met citymarketing kan je veel bereiken en zorg je voor een goed stadsimago. Voeg hier beleving aan toe en merk dat je die bewoners, bedrijven en bezoekers niet alleen bereikt, maar ook echt kan raken.
Overtref verwachtingen met een ultieme stadsbeleving
Een ultieme stadsbeleving kan er dus voor zorgen dat je een betere binding krijgt met inwoners, maar ook bedrijven en bezoekers. Een beleving draait allemaal om het overtreffen van verwachtingen en net dat strapje extra zetten om de leefomgeving te verbeteren. Een extra beleving toevoegen aan jouw citymarketing kan je bereiken door technieken in licht, beeld, geluid, sensoriek en Internet Of Things oplossingen.
Bewoners aan de macht
Dat ene gebouw waarbij iedere voorbijganger huivert of die ene tunnel waar niemand liever onderdoor gaat. Het zijn pijnpunten in de stad waar bewoners tegenaan lopen. Deze pijnpunten kunnen binnen no-time opgelost worden met creatieve, tech oplossingen! Denk aan dynamische verlichting of (gobo)projecties op het gebouw. Laat door middel van een app en touch displays de voorbijgangers kiezen wat ze willen zien. Van het logo van de plaatselijke voetbalvereniging tot de kleuren van de regenboog: het onmogelijke moet nog bedacht worden.
Meet wat bezoekers vinden van je stad
Met de Interact Social Impact app krijg je via een dashboard inzicht in wat bezoekers en inwoners vinden van jouw stad. Je kan bijvoorbeeld checken wat er wordt gezegd over specifieke locaties, lichtshows of evenementen. Binnen dit dashboard kan je zien wat verdere trending onderwerpen zijn binnen jouw stad of gemeente en wat het sentiment is achter de discussies die worden gevoerd. Al deze data wordt gewonnen vanuit wel 180 databronnen, zoals social media, blogs, persbureaus en andere belangrijke pagina’s die veel bezocht worden binnen jouw stad. Deze inzichten zijn ontzettend handig om bij te houden en te analyseren. Vanuit deze inzichten kan je namelijk weer nieuwe doelen stellen voor het optimaliseren van jouw stadsreputatie en beleving.
Ook stadsbeleving toevoegen binnen jouw citymarketing?
Zoals je hebt kunnen lezen kan je de stadsbeleving binnen jouw citymarketing uitbreiden door het toevoegen van verschillende technieken. Ben je benieuwd wat deze technieken kunnen betekenen voor jouw stad? Neem dan contact met ons op! Wij inspireren je graag met onze vele oplossingen!