2 min leestijd

Ledgevel, Media façade, Marketing

Laura.jpg

Laura Slaa

14 jul. 2021 08:51

DRIE REDENEN WAAROM JIJ EEN MEDIA FAÇADE WILT

 

Als je denkt dat een opvallende gevel alleen te bereiken is wanneer je een vijf sterren casino in Las Vegas runt, dan heb je het mis! Je hoeft namelijk niet helemaal de oceaan over te steken om opvallende gevels te zien. Kijk maar eens naar de opvallende mediagevel van Ahoy of de spraakmakende landmark Breepark in Breda. Dat die opvallende gevels steeds populairder worden vinden wij helemaal niet gek, want als je wil opvallen dan is een media façade de way to go.

 

icon-light-bulb.svg
Licht

 

1. Alle ogen zijn gericht op jouw media façade

Het grootste voordeel van zo’n flitsende gevel: het valt op. Het zorgt voor aandacht van al het voorbijkomende publiek. Stel je maar eens voor dat jouw bedrijf staat op een grauw bedrijventerrein langs de snelweg. Een lichtgevend logo kan hierbij zorgen voor herkenbaarheid, maar je buren hebben er waarschijnlijk ook al eentje. Als je echt tussen alle gebouwen uit wil springen is een media façade ideaal. Zo maak jij van jouw gebouw een ware landmark. Hierdoor wordt jouw bedrijf zeker gespot en onthouden. Een hoge attentiewaarde gegarandeerd!

 

2. Content passend bij jouw merk

Het mooie van een mediagevel is dat er content op afgespeeld kan worden die aansluit bij jouw merk. Je hebt dus geen standaard verlichting, maar een geweldig uithangbord waar jij jouw waarden op kan laten uitstralen. Wedden dat de marketingafdeling hier blij van wordt? Straalt jouw bedrijf humor uit? Dan kan je mensen aan het lachen maken door middel van jouw content. Wil jij liever een belangrijke boodschap over brengen of een evenement aankondigen? Dan pas jij jouw content daarop aan. Hierin zijn de mogelijkheden eindeloos! Met de content die afgespeeld wordt op de media façade kan je niet alleen voorbijkomend verkeer bereiken, maar ook echt raken.

 

 

 

3Altijd en overal te managen

Klinkt het allemaal wat ingewikkeld? Geen zorgen! Door middel van makkelijk te gebruiken systemen is het aanpassen van content op jouw mediagevel een fluitje van een cent. Alles wat je dan nog nodig hebt is input vanuit jouw brandstrategie. Daarbij kan je ook denken aan het inspelen op bepaalde evenementen in de buurt of feestdagen. Een gevel die jouw support toont voor het Nederlands elftal tijdens een EK of WK is bijvoorbeeld zo gepiept!

 

Hoe komt zo’n opvallende media façade tot stand?

Zo’n media façade oogt natuurlijk als een knap staaltje techniek, en dat is het ook. Maar voordat je zomaar iedere willekeurige mediagevel installeert, helpen wij jou bij het bereiken van een gevel die écht bij jou past. Onze creatieve strategen doen dit door de doelen die jij voor jouw gevel voor ogen hebt helder te krijgen. Met de juiste vragen en verschillende tools kunnen zij een goede richting geven aan het creatieve concept. Het doel hiervan is dat jij een media façade krijgt die écht aansluit bij wat jij wil uitstralen en precies hetgeen wordt waar jij naar zocht. Vervolgens wordt de techniek in werking gezet en uiteindelijk zal de ledgevel, die perfect aansluit bij jouw waarden, werkelijkheid worden!

  

Media facade
 

 

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Vind jij dat jouw gevel wel een boost kan gebruiken? Of heb je plannen voor het bouwen van een nieuw pand die zich perfect leent voor een media façade? Neem dan vrijblijvend contact op met één van onze specialisten.