Het theater dat retail heet

Een workshop speciaal gericht op retail

Het theater dat retail heet

De manier waarop consumenten winkelen is de laatste jaren enorm veranderd. Dat is geen geheim. Online shoppen heeft een vlucht genomen en webwinkels schieten als paddenstoelen uit de grond. Nooit was het eenvoudiger om kleding, elektronica, verzorgingsproducten en zelfs meubels en boodschappen online te bestellen. Wilt u als retail-ondernemer dus nog mee kunnen, zult u mee moeten veranderen. Aandacht op de klantenreis, de beleving, is waar de nieuwe focus binnen retail moet liggen. Want dat is waar u als winkel waarde kunt toevoegen en het verschil kunt maken. Dat is waar de kansen liggen. Maar hoe pakt u dat aan?

Winkelbeleving creëert u niet zomaar. Daarvoor moeten interieur, licht, geluid, geur en beeld volledig met elkaar en met het branding-concept in lijn liggen. Want het maakt natuurlijk wel uit wat de propositie van de winkel is, wie de doelgroep is en wat de winkel wil uitstralen. Echte beleving ontstaat als een consument zodanig betrokken raakt bij de situatie dat hij een blijvende indruk opdoet.

U kunt het werken aan belevenissen daarom vergelijken met ‘theater’ maken. De winkeleigenaar of -manager is de regisseur, de winkel het podium, de medewerkers de acteurs en klanten vormen het publiek. Aangezien u niet oneindig dezelfde voorstelling kunt voorschotelen aan uw publiek, zult u het podium telkens opnieuw moeten inrichten en de medewerkers anders laten ‘acteren’. Dat vraagt om de nodige flexibiliteit.

Aankomende workshops

18:30 Inloop, Team Livingprojects heet u van harte welkom!
19:00 Start workshop
20:30 Afsluiten met de spectaculaire Experience Show
20:45 Gelegenheid tot netwerken & een gezellige borrel

Schrijf je nu in!