Een retail-inspiratieavond

Dinsdagavond 7 februari 2017 organiseerde het team van Livingprojects de retailworkshop ‘Het theater dat retail heet’. Een diverse en enthousiaste groep werd verwelkomd aan de Veldsteen in Breda. Sales directrice Experience Annemieke Casteelen startte de avond met een inspirerende presentatie.

De workshop werd speciaal gegeven voor retailers omdat de manier van winkelen de laatste jaren enorm aan het veranderen is. Consumenten kiezen er vaker voor om hun producten online te bestellen. Wil je als retail-ondernemer dus nog mee kunnen, zal je mee moeten veranderen.

Annemieke Casteelen: ‘Het succes maken van je winkel lijkt veel op theater maken’. Dit liet ze, aan de hand van een paar voorbeelden, duidelijk worden.

Retail is meer dan ‘een winkel openen en wachten tot mensen binnenstappen’. Het gaat erom dat je precies weet waar jouw klant inspiratie opdoet, hoe hij je winkel weet te vinden en hoe je na de aankopen in contact blijft. Hoe zorg je dat de klant ook daadwerkelijk iets koopt? Voor de retailer is het belangrijk om de zintuigen van de klanten te prikkelen.

Annemieke legde dit uit aan de hand van een stappenplan en voorbeelden van projecten van Livingprojects in de retail.

De presentatie werd afgesloten met de indrukwekkende Experience Show. Dit is een speciaal geprogrammeerde belevingsshow waar alle elementen: ledverlichting, geluid, beeld, geur en aansturing samenkomen.